Poznaj

ZESPÓŁ FUNDACJI

Weronika Chmielewska

Prezes Zarządu
Pasjonatka uważności w życiu. Szczęściara w małżeństwie, z wyzwaniami w macierzyństwie, spełniona w pracy zawodowej.

Z wykształcenia ekonomistka (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Cass Business School w Londynie). Na co dzień broker ubezpieczeniowy.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Mindful Education Teacher Training Online, 2018 
  • An Evening with Eckhart Tolle – 2017, Londyn
  • Intimacy With Awareness: An Evening Exploring Mindfulness with John Kabat-Zinn, 2016, Nowy Jork
  • Mindfulness Fundamentals – Mindful Schools, USA
  • Mindful Educator Essentials – Mindful Schools, USA
  • Uważność dla dzieci i młodzieży – The Mind Institute, Julia E. Wahl, Eryk Ołtarzewski
  • Mindfulness dla dzieci – Eline Snel, Mindfulness Kursy
  • Akademia AIG – Leadership Academy, Centre for Leadership, prof. Cezary Wójcik
  • Branżowe szkolenia ubezpieczeniowe

„Tworzę Fundację EduMind bo doświadczyłam jak mindfulness poprawia jakość życia i jest praktycznym narzędziem dla codziennych wyzwań. Wierzę, że dla dzieci to wspaniały prezent, z którego będą korzystać całe życie.”

Magdalena Kulińska

Członek Zarządu

Certyfikowana trenerka uważności (w metodzie MBSR) oraz trenerka empatycznej komunikacji w nurcie NVC (Nonviolent Communication). Pracuje grupowo i indywidualnie z dorosłymi i dziećmi. Mama trzech córek i żona super cierpliwego męża. Wierzy, że wrażliwość to klucz to kontaktu bez względu na wiek.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Mindful Education Teacher Training Online, 2018
  • Mindful Educator Essentials – Mindful Schools, 2017, USA
  • Uważność dla dzieci i młodzieży-The Mind Institute: Julia E. Wahl, Eryk Ołtarzewski
  • Mindfulness dla dzieci – Eline Snel, Mindfulness Kursy
  • Współczucie w psychologii i psychoterapii- The Mind Institute: Julia E. Wahl, Wendy Wood
  • Compassion Practitioner Certificate Course- Mindfulness Association Polska, 2016, Warszawa
  • Certyfikowane szkolenie nauczycielskie programu MBSR -IMA Institute of Mindfulness Based Approaches i fundacja Polim, 2016, Warszawa
  • Szkoła Trenerów Komunikacji opartej na Empatii, 2015, Warszawa

„Tworzę Fundację EduMind bo przekonałam się, że w edukacji ważna jest przede wszystkim relacja, to dzięki niej możliwy jest transfer wiedzy między nauczycielem a uczniem. Wspólna praktyka uważności może sprawić, że ta relacja będzie podmiotowa, autentyczna i bliska.”

Ewa Orłowska

Członek Zarządu

Trenerka uważności (MBSR, MBLC i .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness w Mindfulness Association. Pracowała jako nauczyciel i dyrektor szkoły, nauczyciel -konsultant w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Obecnie aktywna w doskonaleniu zawodowym nauczycieli – teacher trainer, członek zespołu Budząca się szkoła, oddolnego ruchu zmian w edukacji.

Jestem mamą dwóch dorosłych synów, mieszkam w Warszawie choć czasami wolałabym w Beskidzie Niskim.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Mindful Education Teacher Training Online, 2018
  • Uprawnienia superwizora treningu mindfulness MBLC w Mindfulness Association, 2018
  • Trenerka uważności – MBSR, certyfikat The Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech, 2014
  • Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy, certyfikat Center for Nonviolent Communication, 2007
  • Moderatorka grup nauczycielskich modelu fryburskiego, certyfikat Universtatsklinikum we Freiburgu, 2017
  • Absolwentka Szkoły Mediacji Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów, 2010
  • Absolwentka międzynarodowego programu Intensywny kurs Mediacji w/g Porozumienia bez Przemocy, 2013

„Współtworzę Fundację Edumind, bo uważność przypomina mi jak być człowiekiem. Marzę o szkołach, w których uważni nauczyciele przygotowują uczniów do samodzielności i pracy w zespole, gdzie rywalizację zastępuje porozumienie. Do działania inspiruje mnie motto J. W. Goethego: Cokolwiek zamierzasz zrobić, o czymkolwiek marzysz, zacznij działać. Śmiałość zawiera w sobie geniusz, siłę i magię.”

Świętosława Palmowska-Maciaszek

Członek Zarządu

Z wykształcenia prawnik (radca prawny), z zamiłowania ubezpieczeniowiec. Aktualnie zajmująca się szeroko rozumianą likwidacją szkód.

„Zainteresowałam się uważnością, bo widzę w jej popularyzacji wielkie możliwości, które mogą pomóc w poznaniu siebie. Uważność może ułatwić wypracowanie rozwiązań problemów tak dorosłym jak i dzieciom związanych ze zmieniającym się bardzo szybko otoczeniem.”

Michał Chmielewski

Head of Fundraising

Praktykujący żeglarz morski, niepraktykujący lotnik. Entuzjasta trudnych zadań i dorosły AS. Spełniony zawodowo przedsiębiorca, nawigujący małe sprawy w wielkim świecie.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Simon Sinek – Phoenix, January 2015
  • Gary Vaynerchuk – wykład motywacyjny, 2016 Las Vegas
  • An Evening with Eckhart Tolle – 2017, Londyn
  • Intimacy With Awareness: An Evening Exploring Mindfulness with John Kabat-Zinn, 2016, Nowy Jork
  • Akademia AIG – Leadership Academy, Centre for Leadership, prof. Cezary Wójcik
  • Branżowe szkolenia ubezpieczeniowe

„Fundacja jest dla mnie spełnieniem marzeń o działaniu, którego efekty są nie tylko wymierne a również ważne. A ważność ich przekłada się na ludzi i ich świat, a nie wzrost wartości organizacji. To ludzie tworzą otaczający nas świat, a tylko spełnieni, wolni i świadomi mogę czynić go lepszym. Choćby wokół siebie. Od tego zaczyna się budować wielkie społeczności.”

Marta Znaniecka

Jest doktorem pedagogiki, certyfikowaną trenerką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz trenerką w trakcie szkolenia MSC (Mindful Self-Compassion). Ukończyła programy szkoleniowe przygotowujące ją do rozwijania uważności z dziećmi i młodzieżą (Mindfulness in Schools Project oraz Mindful Schools). Uczestniczy w procesie kształcenia Szkoły Psychoterapeutów Gestalt (Instytut Integralnej Terapii Gestalt w Krakowie).

W ramach Pracowni Redukcji Stresu w Gdańsku (www.redustres.pl) prowadzi treningi uważności dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży.

Jest żoną oraz mamą trzech wspaniałych córek.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  •  Six Month Online Practice Intensive, Megan Cowan & Chris McKenna, 2018.
  • Mindful Self-Compassion Teacher in Training, Center for Mindful Self-Compassion, Holandia 2018.
  • Mindful Self-Compassion Intensive, Chris Germer &Kristine Neff, Holadia 2017.
  • Mindfulness-Based Intervention from Inside, Jon Kabat-Zinn, Londyn 2017.
  • Roczne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u osób dorosłych w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej, Warszawa 2016.
  • Trenerka Mindfulness Based Stress Reduction, The Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech, 2014.
  • Certyfikat Szkoły Trenerów Biznesu, Akademia TROP, Warszawa 2008.

„Uważność w edukacji oznacza dla mnie włączenie do procesu uczenia się dzieci i młodzieży fundamentalnego aspektu – troski o siebie i o innych. Dla mnie to brakujący element edukacji, którego sama nie miałam szczęścia doświadczyć jako uczennica i studentka. Chciałabym, żeby moje trzy córki miały dzisiaj tę możliwość.  Zaproszenie do poznawania swojego wewnętrznego świata (umysłu i serca) powinno być moim zdaniem uznane za tak samo ważne, jak poznawanie świata na zewnątrz.”