Poznaj

ZESPÓŁ FUNDACJI

Weronika Chmielewska

Prezeska Zarządu i Współzałożycielka Fundacji

Pasjonatka uważności i samowspółczucia w życiu.

Szczęściara w małżeństwie, z wyzwaniami w macierzyństwie, spełniona w pracy zawodowej.

Z wykształcenia ekonomistka (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Cass Business School w Londynie). Na co dzień broker ubezpieczeniowy. Coraz częściej nauczycielka kursu Życie oparte na zasadach Uważności (MBLC -Mindfulness Based Living Course, Mindfulness Association) oraz kursu Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem (MCP – Mindful Compassionate Parenting).

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Awakening Your Fearless Heart z Tarą Brach, 2023
  • Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem – szkolenie nauczycielskie, 2022
  • The Conscious Parenting Coaching Institute – dr Shefali Tsabary, Nowy Jork – certyfikacja 2022
  • Samowspółczucie dla edukatorów – Mindful School, 2022
  • The Mindful Self-Compassion Intensive – Kristin Neff and Christopher Germer, Holandia 2022
  • The Year of Awakend Heart – dr Shefali Tsabary, 2020
  • Mindful Education Teacher Training Online, 2018
  • An Evening with Eckhart Tolle – 2017, Londyn
  • Intimacy With Awareness: An Evening Exploring Mindfulness with John Kabat-Zinn, 2016, Nowy Jork
  • Mindfulness Fundamentals – Mindful Schools, USA
  • Mindful Educator Essentials – Mindful Schools, USA
  • Akademia AIG – Leadership Academy, Centre for Leadership, prof. Cezary Wójcik

„Tworzę Fundację EduMind bo doświadczyłam jak mindfulness poprawia jakość życia i jest praktycznym narzędziem dla codziennych wyzwań. Wierzę, że dla dzieci to wspaniały prezent, z którego będą korzystać całe życie.”

Ewa Orłowska

Członek Zarządu

Trenerka uważności (MBSR, MBLC, MBLC-YA i  .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness w Mindfulness Association. Pracowała jako nauczyciel i dyrektor szkoły, nauczyciel -konsultant w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Obecnie aktywna w doskonaleniu zawodowym nauczycieli – teacher trainer, członek zespołu Budząca się szkoła, oddolnego ruchu zmian w edukacji.

Jestem mamą dwóch dorosłych synów, mieszkam w Warszawie choć czasami wolałabym w Beskidzie Niskim.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem – szkolenie nauczycielskie, 2022
  • Trenerka programu uważności dla młodzieży MBLC-YA w w Mindfulness Association
  • Trenerka uważności MBLC w Mindfulness Association
  • Trenerka współczucia compassion CBLC w Mindfulness Association
  • Mindful Education Teacher Training Online, 2018
  • Uprawnienia superwizora treningu mindfulness MBLC w Mindfulness Association, 2018
  • Trenerka uważności – MBSR, certyfikat The Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech, 2014
  • Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy, certyfikat Center for Nonviolent Communication, 2007
  • Moderatorka grup nauczycielskich modelu fryburskiego, certyfikat Universtatsklinikum we Freiburgu, 2017
  • Absolwentka Szkoły Mediacji Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów, 2010
  • Absolwentka międzynarodowego programu Intensywny kurs Mediacji w/g Porozumienia bez Przemocy, 2013

„Współtworzę Fundację Edumind, bo uważność przypomina mi jak być człowiekiem. Marzę o szkołach, w których uważni nauczyciele przygotowują uczniów do samodzielności i pracy w zespole, gdzie rywalizację zastępuje porozumienie. Do działania inspiruje mnie motto J. W. Goethego: Cokolwiek zamierzasz zrobić, o czymkolwiek marzysz, zacznij działać. Śmiałość zawiera w sobie geniusz, siłę i magię.”

Dorota Piasecka

Certyfikowana trenerka uważności dla dorosłych w nurcie MBLC i compassion w nurcie CBLC (Mindfulness Based Living Course i Compassion Based Living Course)

Trenerka uważności dla młodzieży  – kurs Życia w oparciu o Uważność MBLC – Young Adults oraz kursu Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem (MCP – Mindful Compassionate Parenting)

Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia pozytywna – trener umiejętności psychospołecznych”.

Z wykształcenia prawnik, przez wiele lat zarządzała ofertą wydawniczą dla prawników i studentów prawa.

Uważność stała się dla niej istotnym elementem życia, do tego stopnia, że zamieniła pracę menedżerki na dzielenie się uważnością z innymi.
Mama studentki i licealisty. Każdą wolną chwilę spędza w górach.

Najwięcej satysfakcji daje jej towarzyszenie innym ludziom w ich procesie odkrywania własnej praktyki uważności. Prowadzi 8 tygodniowe kursy, szkolenia i warsztaty.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem – szkolenie nauczycielskie, 2022
  • Certyfikowany Kurs Insight 2022
  • Kurs superwizji 2021
  • Certyfikowane szkolenie nauczycielskie Mindfulness dla młodzieży MBLC -YA 2021
  • Studia podyplomowe – Psychologia Pozytywna – Trener umiejętności psychospołecznych 2021
  • Certyfikowane szkolenie nauczycielskie Compassion CBLC 2020
  • Odosobnienie „Uważne angażowanie się w pogłębianie praktyki” 2019
  • Certyfikowane szkolenie nauczycielskie Mindfulness MBLC 2018
  • Odosobnienie „Gdzie uważność spotyka współczucie” 2018
  • Certyfikowany Kurs Compassion 2018
  • Certyfikowany Kurs Mindfulness 2017
  • Leading Change with Insight, Babson College 2008
  • Podyplomowe studia Marketingu i Zarządzania SGH 2006

„Osobiście doświadczyłam tego, jak praktyka mindfulness realnie zmienia nas i otoczenie wokół nas, wpływa na jakość życia i relacji. Marzy mi się, aby zajęcia mindfulness były dostępne w każdej polskiej szkole, dla nauczycieli, rodziców i uczniów.”

Marta Znaniecka

Jest doktorem pedagogiki, certyfikowaną trenerką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz trenerką w trakcie szkolenia MSC (Mindful Self-Compassion). Ukończyła programy szkoleniowe przygotowujące ją do rozwijania uważności z dziećmi i młodzieżą (Mindfulness in Schools Project oraz Mindful Schools). Uczestniczy w procesie kształcenia Szkoły Psychoterapeutów Gestalt (Instytut Integralnej Terapii Gestalt w Krakowie).

W ramach Pracowni Redukcji Stresu w Gdańsku (www.redustres.pl) prowadzi treningi uważności dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży.

Jest żoną oraz mamą trzech wspaniałych córek.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  •  Six Month Online Practice Intensive, Megan Cowan & Chris McKenna, 2018.
  • Mindful Self-Compassion Teacher in Training, Center for Mindful Self-Compassion, Holandia 2018.
  • Mindful Self-Compassion Intensive, Chris Germer &Kristine Neff, Holadia 2017.
  • Mindfulness-Based Intervention from Inside, Jon Kabat-Zinn, Londyn 2017.
  • Roczne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u osób dorosłych w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej, Warszawa 2016.
  • Trenerka Mindfulness Based Stress Reduction, The Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech, 2014.
  • Certyfikat Szkoły Trenerów Biznesu, Akademia TROP, Warszawa 2008.

„Uważność w edukacji oznacza dla mnie włączenie do procesu uczenia się dzieci i młodzieży fundamentalnego aspektu – troski o siebie i o innych. Dla mnie to brakujący element edukacji, którego sama nie miałam szczęścia doświadczyć jako uczennica i studentka. Chciałabym, żeby moje trzy córki miały dzisiaj tę możliwość.  Zaproszenie do poznawania swojego wewnętrznego świata (umysłu i serca) powinno być moim zdaniem uznane za tak samo ważne, jak poznawanie świata na zewnątrz.”

Justyna Wiąckiewicz

Wolontariuszka Fundacji

Certyfikowana trenerka uważności dla dzieci i nastolatków metodą Eline Snel ©, ekspertka podejścia Self-Reg dr Shankera, edukatorka „Pozytywnej Dyscypliny w klasie”. Nauczycielka muzyki oraz edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego z kilkunastoletnim doświadczeniem.

Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie nauk o sztuce (UJ), absolwentka muzykologii (KUL), teologii (UKSW), edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego (WS Humanitas).

Przez 18 lat związana była ze środowiskiem monastycznym praktykując medytację i prowadząc badania naukowe nad średniowieczną tradycją muzyczno-liturgiczną. Obecnie najwięcej czasu spędza na muzykowaniu i pracy z dziećmi, czytaniu dobrych książek i spacerach po lesie.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • kurs FOUNDATIONS podejścia Self-Reg dr Shankera, The Mehrit Centre 2021
  • studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, WS Humanitas 2020
  • szkolenie nauczycielskie programu „Odkrywanie Praktyki Uważności” w Akademii Mindfulness dla Młodzieży z Michaelem Snadersonem, Warszawa 2020
  • szkolenie certyfikacyjne Positive Discipline Association, Warszawa 2020
  • kurs trenerski z Eline Snel w Academy for Mindful Teaching, Holandia 2019
  • szkolenia certyfikacyjne: terapia ręki I, II, III st., Ruch Rozwijający wg W. Sherborne I st, Trening Umiejętności Społecznych

„Uważność to taki sposób życia, który pozwala mi doświadczać pełni obecności i zapraszać do niej tych, z którymi się spotykam: dzieci, młodzież, dorosłych. Odnajdywanie domu w każdej z przeżywanych chwil niesie ze sobą niewyczerpywalne poczucie bezpieczeństwa w stałej zmienności czasu i okoliczności. Marzę o tym byśmy wszyscy spotykali się w tym domu”.

.”

Michał Chmielewski

Head of Fundraising

Praktykujący żeglarz morski, niepraktykujący lotnik. Entuzjasta trudnych zadań i dorosły AS. Spełniony zawodowo przedsiębiorca, nawigujący małe sprawy w wielkim świecie.

Ważne kursy i spotkania nauczycieli:

  • Simon Sinek – Phoenix, January 2015
  • Gary Vaynerchuk – wykład motywacyjny, 2016 Las Vegas
  • An Evening with Eckhart Tolle – 2017, Londyn
  • Intimacy With Awareness: An Evening Exploring Mindfulness with John Kabat-Zinn, 2016, Nowy Jork
  • Akademia AIG – Leadership Academy, Centre for Leadership, prof. Cezary Wójcik
  • Branżowe szkolenia ubezpieczeniowe

„Fundacja jest dla mnie spełnieniem marzeń o działaniu, którego efekty są nie tylko wymierne a również ważne. A ważność ich przekłada się na ludzi i ich świat, a nie wzrost wartości organizacji. To ludzie tworzą otaczający nas świat, a tylko spełnieni, wolni i świadomi mogę czynić go lepszym. Choćby wokół siebie. Od tego zaczyna się budować wielkie społeczności.”

Świętosława Palmowska-Maciaszek

Z wykształcenia prawnik (radca prawny), z zamiłowania ubezpieczeniowiec. Aktualnie zajmująca się szeroko rozumianą likwidacją szkód.

„Zainteresowałam się uważnością, bo widzę w jej popularyzacji wielkie możliwości, które mogą pomóc w poznaniu siebie. Uważność może ułatwić wypracowanie rozwiązań problemów tak dorosłym jak i dzieciom związanych ze zmieniającym się bardzo szybko otoczeniem.”